I´m back – Berlin halvmarathon

Glædelig 16. December Peepz:)

Ho høj, ikke nok med fantastisk weekend med skønne mennesker, så vågner jeg op til endnu en super dag. Efter en fiberspringning for 6 uger siden, så har jeg i dag startet på min træning igen. Ja, jeg burde og skrive rolig træning, da jeg under træningen kunne mærke den muskel, som havde været skadet. Så det har i dag bare været løb i rolig tempo og herefter styrketræning. Planen er nemlig, at jeg skal løbe halvmarathon i Berlin til marts sammen med nogle af mine skøre venner:) Så nu går jeg i gang med at træne også må vi se tiden an, om kroppen også siger ja til planen:)

foto 3-1

Jeg udnyttede også muligheden for at få taget en fedtmåling og sandelig om jeg ikke blev glad og stolt af mig selv (total selfie i dag:) ), da jeg så, at jeg har holdt min vægt i de 6 uger. Som jeg tidligere har skrevet på bloggen, så jeg er ikke født med det gen, hvor jeg bare kan spise alt hvad jeg vil og at det ikke kan ses på min krop. Nej, min krop er bedragerisk mod sin herre, så alt afsløre:)

foto 2

Derfor har jeg siden 2012 brugt meget krudt på at omlægge vaner og brugt endnu mere krudt på at gøre dem vedvarende. Det var så stressende for min krop, at jeg i 4 uger levede det SUNDE LIV  og de næste 4 uger tænkte jeg hverken over maden eller på træning.

Jeg har læst en del bøger og brugt tid på nettet og har nogenunde fundet ud af, hvad der passer til mit liv baseret på min hver dag på nuværende tidspunkt.

Her er mine råd:

* Træn 3 gerne om ugen. Jeg stressede min krop ved at træne mere og havde derfor også svært ved at holde træningsmotivationen efter 4 uger. Tre gange er mere overskueligt for mig, fordi jeg også har tusind andre ting på dagsorden, som jeg helst ikke vil nedprioritere.

* Hvis du er glad for ris og kartofler som jeg, så lad være med at straffe dig selv og gør dit liv surt ved at nægte dig de madvarer, som egentlig gør dig glad. Jeg er ligeglad med at de kloge mener, at den lykke ikke varer længe og bla. bla. bla med insulin osv. Nej, sandheden er at ris gør mig meget glad, så jeg spiser ris, men i små mængder. Fortæl din hjerne, at du sagtens kan få ris igen i morgen, så man ikke får en følelse af Now or Never. Sådan havde jeg det før i tiden. Jeg spiste så store mængder, at man faktisk skulle tro, at jeg aldrig ville få lov til at spise ris igen 🙂

* Lær dig selv at spise små portioner. Kroppen vænner sig til det og pludselig bliver du overrasket over, at du ikke kan fortære den samme mængde som tidligere 😀

Mit livs opskrift:)

Tag en stor skål med “vær god ved dig selv” og tilsæt en stor ske disciplin og tilsæt en mindre ske strenghed (alt efter behov) = wupti wapti  = God selvtillid, lækkert hår og glad hver dag 😉

God mandag folkens:)